לפני מס’ חודשים רשם החברות הודיע כי הוא מאפשר לרשום חברה באופן מקוון ועצמאי, ללא צורך באימות חתימות ע”י עו”ד.

מה החידוש? עד לפני מס’ חודשים לא ניתן היה לרשום חברה ללא אישורי חתימות של עו”ד.

מדובר בצעד שיש בצדו מטרה מאוד חשובה – בעיקר להפחית את הבירוקרטיה, להקל על הציבור ולפטור אותו מהצורך להזדקק לאימות חתימה של עו”ד.

אך האם הצעד הזה באמת מקל ומשרת את הציבור המעוניין לייסד חברה? והאם באמת כדאי לכל מייסד/בעל מניות לרשום חברה ללא ליווי של עו”ד? 

  • ראשית, התהליך דורש מילוי והעלאת המסמכים של הצהרות בעלי המניות והדירקטורים של החברה, תקנון, שמות לחברה ועוד. התהליך כאמור אינו דורש אישורי חתימה של עו”ד, אך עדיין יש להגיש אותם המסמכים שנדרשו בעבר ללא כל שינוי.
  • נזכיר גם שמדובר במסמכים ופרטים שלרוב כל מייסד נחשף אליו לראשונה והוא אינו יודע בהכרח מה המשמעות לגביהם. למשל, האם מייסד יודע מה זה הון מניות רשום והון מניות מוקצה ומה ההבדל בהם?
  • בנוסף, יש חשיבות רבה האם רישום החברה הוא עבור בעל מניות אחד או יותר והאם צפויים להיכנס בהמשך משקיעים. בהתאם לכך, יש לקחת בחשבון גם את מילוי ורישום הפרטים, האם יש לחשוב על ניסוח תקנון מפורט יותר או הסכם מייסדים.

נסכם ונאמר כי, תהליך רישום חברה על פניו עשוי להיראות בעיני רבים כהליך משפטי פשוט מאוד ואף טכני. אך כפי שצוין, פעולת רישום חברה שלא לוקחת בחשבון פרמטרים מסוימים ושיקולים שונים, עלולה להביא למצב שיידרשו בו תיקונים ושינויים בהמשך שעלולים להיות כרוכים בעלויות ובליווי של עו”ד.

לכן, מומלץ ורצוי לבצע את תהליך הקמת חברה באמצעות עו”ד המתמחה בתחום ובעל ניסיון באופן שיבטיח התחלה עסקית נכונה ומדויקת, על אף שאין חובה כעת לשכור את שירותיו של עו”ד.

לפירוט נרחב ביחס לרישום חברה (לרבות מאפייניה לצד יתרונות וחסרונות) >> לחצו כאן 

משרדנו בעל ניסיון עשיר בתחום וישמח לסייע לכם בליווי מקצועי ואישי בתהליך הקמת החברה. ליצירת קשר חייגו 03-9000444; 054-6393344