הסכם מייסדיםשני מייסדים הקימו חברת טכנולוגיה וחברו יחדיו לפני כשנה וחצי. ממש בשיאה של הקורונה, כאשר הביקוש לשירותים טכנולוגים רק עלה וגבר.

הם הקימו את החברה, החליטו לרוץ יחד, ידעו שהם יחתמו באיזשהו שלב על הסכם שיסדיר את היחסים ביניהם, הבעלות בחברה והפעילות שלה אבל המתינו עם זה.

היה להם מאוד חשוב להתרכז בפיתוח על הפעילות, מינוף הביקוש הרב, יצירת ההכנסות בקצה גבוה והם מאוד סמכו אחד על השני. הם מכירים מהצבא וכבר עברו דרך ארוכה ביחד.

ההמתנה בחתימה על הסכם מייסדים היתה בעוכריהם, מכיוון שלאחרונה היחסים ביניהם החלו לשנות כיוון ונוצרו מחלוקות:

  • לגבי אופן ניהול החברה וההתרחבות שלה.
  • חלוקת תחומי האחריות של כל צד, כמה תרם ועד כמה תרומתו משמעותית לעומת השותף השני.
  • האם נכון להשקיע השקעות נוספות בחברה.
  • כיצד יפתרו ויגשרו על הפערים ביניהם ועוד.

רק כעת הבינו שיש חשיבות גדולה בחתימה על הסכם מייסדים מסודר ומקיף שיצפה את התרחישים האפשריים, ואז החליטו לפנות אליי.  

לעיתוי ולמועד עריכת וחתימת הסכם המייסדים יש חשיבות מאוד גדולה.

לעתים אנו נוטים לדחות זאת, לשלבים מאוחרים ואף מאוחרים מדיי. ככל שחולף הזמן והעבודה המשותפת בחברה מתקדמת ולא נחתם הסכם – הרבה יותר קשה להסכים על נקודות שקשורות ליחסים ולמחויבויות בין הצדדים וכך גם היה במקרה הזה.

הסיבה היא, שכשחולף הזמן נוצרים פערים גדולים בציפיות הצדדים ונקודת ההתחלה שהייתה לנו משתנה, במיוחד שלא היה תיאום ציפיות כתוב ומוגדר בשותפות כזו אנו משקיעים הרבה מהמשאבים שלנו, הנכסים שלנו, הידע והניסיון ועוד השקעות אחרות מכל מיני סוגים.

לכן, רצוי לגבש את ההסכמות על הכתב כבר בשלב הראשוני כאשר אנו מגיעים ממקום “נקי” וכל אחד יודע בדיוק מה הוא מביא איתו לדרך המשותפת ומה הסיכון שהוא לוקח על עצמו.

במקרה הזה הצלחנו ליישב את חילוקי הדעות בין השותפים לשביעות רצון הצדדים. לתהליך מעין זה נדרש, מעבר למקצועיות המשפטית, להביא לשולחן רוגע ויכולת משא ומתן ברמה גבוהה, כך שהאינטרסים של כל צד יבואו לידי ביטוי והם יצאו מהתהליך מחוזקים ויוכלו להמשיך לעבוד ביחד.

כדאי לפנות לייעוץ משפטי בנושא הסכם מייסדים כאשר אתם:

  • שוקלים להקים שותפות או חברה משותפת.
  • עובדים ביחד בשותפות טובה ומעוניינים לעגן את היחסים בהסכם כתוב ומקיף.
  • פועלים בשותפות אך נתגלעו מחלוקות, שמפריעות להמשך התקין של הפעילות המסחרית.

 

לתיאום פגישה בנושא מלאו פרטים בטופס צור קשר או לחצו כאן על הקישור